Langs de Pacific

23 april 2014 - Marina, California, Verenigde Staten

woensdag 23 april, Na een donkere en rustige nacht in het bos, vervolgen wij onze route via de nr 1 naar Carmel. En van Carmel naar Monterey Bay het wordt steeds drukker op de weg. Voor Monterey nemen we de 17 miles road. Een beroemde weg die je moet betalen 10 dollar. Je gaat langs grote huizen, en over het hele stuk is een golfbaan aangelegd. We zien herten die lopen gewoon op de golfbaan en er is een stuk strand meet zeeleeuwen. een mooie route dus.

Vandaar naar Monterey Bay waar ook een Fischermans warf is. gezellige drukte en veel winkeltjes. Er is hier ook een aquarium, maar we horen van Zwitsers dat deze tegen valt en ook de prijs is behoorlijk 40 dollar pp. De prijzen zijn hier met alles een keer zo duur als alle andere staten die we gehad hebben. We gaan een camping zoeken, nog 2 nachten dan moeten we de camper inleveren. We vinden in Marina een camping aan zee. Er zijn gelukkig nog een paar plekjes vrij. Het is met name in California verboden om vrij te staan.